Tid: 8. og 15. december 17.00 – 19.30 (bemærk – ny dato)

Sted: webinar

Arrangør SET i samarbejde med Kulturelt Samråd :

Omtale i medierne kommer som regel ikke af sig selv. På dette kursus lærer du hvordan medierne tænker og arbejder, samtidig med at du får masser af brugbare værktøjer til din næste pressemeddelelse. 

På kursets første del tager vi et kig ind i redaktionslokalet og ser nærmere på hvad der virker – og hvad der ikke gør. Dernæst dykker vi ned i værktøjskassen og får helt styr på opbygning, tekst og billeder. 

Program for dagen:

Et kig ind i redaktionslokalet:

– Opbygningen af en typisk redaktion 

– Arbejdsgangen/den journalistiske hverdag

– Case: Eksemplet på en usandsynlig historie, som blev bragt

– Case: Eksemplet på en sandsynlig historie, som ikke blev bragt

– Hvad har vi lært fra de to cases? 

– Udtrykket: ”Er det en historie?” – Hvad ligger der bag?

– Nyhedstrekanten/kriterier

Eksempler fra jer

– Hvad har virket? Konkrete eksempler

– Hvad har ikke virket? Konkrete eksempler

 – Øvelse: Hvad er historien? 

Værktøjskasse til næste pressepitch

– Hvem kontakter man? Og hvordan?

– Målgruppe (medier).

– At går fra lokalt til regionalt eller nationalt 

– Målgruppe 

– Pressemeddelelser/pressepitch til skrevne medier: Opbygning, tekst og billeder

– Pressepitch til TV-medier: Opbygning, tekst og evt. billeder/video

– Den alternative vej – og hvad er no go?

Om underviseren:
Martin Hungeberg er journalist med erfaring fra avisbranchen, kommunikationsbranchen og som selvstændig journalist med speciale i video og det skrevne ord. Han lever af at vinkle, producere og sælge historier ind til medier og andre interessenter i vidt forskellige brancher.