Online info- og inspirationscafé for medlemmer: Sæt kulturen i spil!


Hvornår: tirsdag d. 2. juni kl. 19.00 – 20.00

Hvor: Online – du får tilsendt link til mødet samme dag.

Tilmelding: Send en mail til kontakt@kulturskive.dk senest mandag d 1. juni kl. 12.00


Kom til online informations- og inspirationscafé: Sæt kulturen i spil. Her får dels får info om lokale og nationale støttemuligheder og vejledning til den gode opstart ude hos jer. Herudover skal vi i fællesskab drøfter mulighederne for at udvikle kreative kulturtilbud i tiden under Corona-virus.

Hvis vi skal skabe kulturelle tilbud, der styrker fællesskabet i denne tid, så må vi vende tingene på hovedet og tænke helt anderledes. Vi må tænke i nye typer af oplevelser og nye måder at formidle på. For at stå stærkest kan vi med meget stor fordel stå sammen og bruge hinanden aktivt. Lad os inspirere hinanden, sparre og dele viden.

Kaffe og kage må I desværre selv stå for under mødet 🙂

PROGRAM:

Mødet er delt ind i tre dele:

  • DEL I: Overblik over muligheder for rådgivning og økonomisk hjælp:
    • Hvilke tilbud har Kulturelt Samråd til vores medlemmer
      • Kvikpuljen: Kultur der forbinder
      • Online rådgivning, webinarer mv.
      • Fifs til den gode opstart efter Covid-19
      • Fælles markedsføringstiltag: fortæl os de gode historier fra kulturlivet.
    • Kort oversigt over øvrige hjælpepakker og puljer.
    • Find inspiration: Kort view over kreative tiltag der popper op i DK og internationelt
  • DEL 2: Inspiration og videndeling mellem deltagerne: Vi deler
    • Nye ideer (for jer, der har bud på spændende nye måder at skabe og formidle kultur)
    • Udfordringer (for jer, der gerne vil have tips og tricks til at håndtere bestemte udfordringer i denne tid)
    • Bud på nye samarbejdsflader (for jer, der er klar på at skabe noget på tværs af egnens kulturliv)

MÅLGRUPPE

Alle medlemmer af Kulturelt Samråd kan deltage i mødet – Både foreninger, sammenslutninger, udøvende kunstnere og vores kulturelle institutioner.

HVORDAN FOREGÅR MØDET:

DEL 1 foregår som et oplæg, hvor Eva Mikkelsen (evt. mf) præsenterer og I ser powerpointen på skærmen hjemme på computeren. Her har I selvfølgelig mulighed for at stille spørgsmål undervejs.

DEL 2: Denne del beror lidt på hvor mange deltagere, der tilmelder sig mødet. Målet er dog, at alle kan ”få ordet” og fortælle om ideer, udfordringer eller bud på nye samarbejder.

Herefter vil der være mulighed for at sparre, kommentere eller bakke op om initiativet via chatfeltet.